Cu adevărat, sunt plin de putere prin Duhul Domnului. El m-a uns să proclam harul şi adevărul Lui până la marginile pământului, aducând oameni din întuneric în moştenirea lor divină în Cristos, în Numele lui Isus. Te caut din toata inima mea; nu ma lasa sa ma abat de la poruncile Tale.Strang cuvantul Tau in inima mea, ca sa nu pacatuiesc impotriva Ta!Binecuvantat sa fii Tu, Doamne! Invata-ma oranduirile Tale!Cu buzele mele vestesc toate hotararile gurii Tale.Cand urmez invataturile Tale, ma bucur de parc-as avea toate comorile.Ma gandesc adanc la poruncile Tale, si cararile Tale le am sub ochi.Ma desfat in oranduirile Tale si nu uit cuvantul Tau.Fa bine robului Tau, ca sa traiesc si sa pazesc cuvantul Tau!Deschide-mi ochii, ca sa vad lucrurile minunate ale Legii Tale!(Psalmul 119:10-18)Amin !







APOSTOLII INCA SUFERA IN ROMANIA


Ma numesc llie Popa din Bucuresti si slujesc la intalnirile de post si rugaciune impreuna cu fratii Nelu Demeter, Ioan Peia si alti slujitori. Doresc sa-mi exprim multumirea pentru interventiile constructive ce le-ati facut pe cele cateva bloguri care discuta despre aderarea fratelui Iosif Ton la

Miscarea Strajerii.

Personal nu-l cunosc pe fratele Ton decat din cartile scrise sau din mesajele audio inregistrate in anii precedenti. Nici el nu ma cunoaste personal. Il apreciez foarte mult. Ma bucur de aderarea lui la aceasta miscare astfel incat echipa de slujire se mareste.

As vrea sa va spun cateva lucruri despre mine deoarece numele meu este pomenit adesea in discutiile pe blog. Primul lucru pe care-l remarc este ca nimeni dintre administratorii blogurilor nu ma cunoaste personal, nu ne-am intalnit niciodata in viata si sunt un necunoscut atat pentru majoritatea cititorilor cat si a celor ce posteaza comentarii cu privire la Miscarea Strajerii. La intalnirile de post si rugaciune vorbesc foarte rar in public, max. 10 minute, apoi ne rugam impreuna cu intreaga adunare atat cat ne ingaduie Domnul sa stam in prezenta Lui in adorare, multumire sau rugaciune de mijlocire, uneori rugaciunea dureaza cel putin o ora sau mai mult. Slujirea mea in cadrul echipei Peia – Demeter – Popa este postul si rugaciunea in viata privata si rugaciunea de mijlocire in public.

Totul a inceput in viata mea acum 10-15 ani in urma, cand Duhul lui Dumnezeu m-a gasit flamand si insetat dupa o viata din belsug, flamand si insetat dupa Domnul. Am adus inaintea Domnului perioade de post si rugaciune pentru o trezire spirituala autentica in Romania.

In anii 2004 – 2005 am cunoscut si alti credinciosi din tara noastra care au postit si s-au rugat in acelasi scop. In vara anului 2005, cand am aflat ca si ei au avut experiente similare, am inceput a discuta cu familia fratelui Nelu Demeter despre posibilitatea de a organiza o intalnire de 3 zile de post si rugaciune in tara noastra, deoarece citisem ca in America s-au organizat deja asemenea intalniri. Nu stiam ca la noi sa se fi organizat o asemenea intalnire. Nu zic ca nu au mai fost asemenea intalniri ci, eu personal, nu am cunoscut acest fapt.

Am indraznit ca in luna decembrie 2005, sa trimit in jur de 1800 de plicuri la diferiti frati lucratori din intreaga tara si i-am invitat la prima intalnire de 3 zile de post si rugaciune, in Ianuarie, 2006. La inceput eram numai noi doi, eu impreuna cu fratele Demeter, dar in saptamana in care se incepea conferinta mi-am adus aminte ca fratele Ioan Peia organiza in Bucuresti nopti de rugaciune si l-am invitat sa vina impreuna cu noi. Eram deja trei in echipa de slujire a acestor inceputuri binecuvantate. Dupa ce s-a terminat prima intalnire, nu m-am gandit ca va mai fi o alta de acest gen, dar nu a fost asa. Biserica Baptista din Hateg, jud. Hunedora, a organizat imediat urmatoarea intalnire de 3 zile de post si rugaciune, deoarece Rebeca Vinars s-a intors acasa de la prima conferinta vindecata de surzenie. S-a aprins un foc, la inceput a fost mic si plapand, dar Dumnezeu a facut sa se extinda tot mai mult acest foc al trezirii.

In afara de intalnirile nationale, sunt in diverse zone din tara multe intalniri locale de cate 3 zile de post si rugaciune in Biserici Penticostale, Biserici Baptiste sau Adunari Crestine dupa Evanghelie, care nu sunt organizate si coordonate de catre Miscarea Strajerii, ci este Miscarea Duhului Sfant in natiunea noastra. In cadrul Bisericii Ortodoxe (Oastea Domnului) sunt multe intalniri de rugaciune si in unele adunari la Oastea Domnului, Duhul Sfant se manifesta cu putere… Duhul Sfant este revarsat si in Biserica Ortodoxa.

Noi suntem suceveni. In anul 2002, ne-am mutat din Suceava in Bucuresti. Slujim si in cadrul Misiunii Alege Viata din Romania. Misiunea Alege Viata este denumirea romaneasca a Organizatiei Campus Crusade for Christ. Am slujit ca pastor laic in Biserica Baptista „Cuvantul Adevarului” Bucuresti, iar acum sunt impreuna cu fratele Nelu Peia in Biserica Baptista „Isus Lumina Lumii”; el este pastorul bisericii, iar eu sunt pastor impreuna cu el. Pentru mine „pastor laic” inseamna ca nu am studii teologice avansate recunoscute de Ministerul Invatamantului in Romania si nu am fost platit niciodata de catre biserica locala ca pastor. Am studiat incepand cu anii 1982 – 83 impreuna cu Navigatorii si BEE in tara noastra, apoi am urmat si alte studii teologice aprofundate.

M-am nascut si am crescut in Biserica Penticostala. La varsta de 17 ani am fost botezat cu Duhul Sfant si in apa. Am slujit Domnului cu darurile duhovnicesti care mi-au fost incredintate de catre Duhul Sfant. Spre sfarsitul anilor 1980 ne-am mutat din Biserica Penticostala in Biserica Baptista datorita circumstantelor vremii. Numele meu apare de mai multe ori in cartea fratelui Vasilica Croitor, „Rascumpararea Memoriei”, nu ca si informator, ci in alta categorie.

Cat despre Miscarea Strajerilor pot afirma urmatoarele:

- Scopul unic al intalnirilor Strajerii este postul si rugaciunea pentru trezirea spirituala si transformarea natiunii.

- Nu este o organizatie religioasa care sa aiba un statut de organizare sau cu o structura ierarhica ci este o miscare initiata de Duhul Sfant. Toti slujitorii suntem o echipa. Nu primim sposorizari din afara tarii, nu dam rapoarte la organizatii crestine din tara noastra sau organizatii crestine internationale care gestioneaza miscarile de rugaciune globale. Suntem o miscare autohtona. Nu suntem dirijati de organizatii internationale, nu au participat pana in prezent slujitori internationali care fac parte din organizatiile internationale de rugaciune pentru a ne inspecta, si pentru a ne da directie. Mentionez din nou ca este o lucrare pur romaneasca.

- Nu suntem o noua denominatie in tara noastra. La intalnirile de post si rugaciune, participa credinciosi din toate denominatiile (Baptisti, Penticostali, Crestini dupa Evanghelie, Reformati, Ortodocsi, Independenti, etc) si nu suntem o miscare carismatica.

- Nu rupem bisericile locale si nu criticam conducerile cultelor sau pastorii ci am indemnat, de fiecare data, ca fiecare participant la conferintele de post si rugaciune sa ramana in biserica locala unde este membru, dar sa traiasca viata crestina in mod plenar;

- Baza invataturii este Biblia si numai Biblia. Marturisesc si cred ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu, inspirat in totalitate, fara gresala si este autoritatea suprema. Nu am acceptat nici o alta invatatura, nu am predicat decat Cuvantul lui Dumnezeu. Resping categoric orice doctrina falsa: evanghelia prosperitatii, invatatura liberala, legalismul, duhul de religiozitate, etc.

- Cred ca Duhul Sfant este o persoana divina si este Dumnezeu; impreuna cu Dumnezeu Tatal si Dumenzeu Fiul formeaza Trinitatea. Duhul Sfant este Acelasi ieri, si astazi si in veci, dupa cum si Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Fiul sunt la fel. Cred ca Duhul Sfant este prezent si astazi in Biserica si manifesta real toate darurile mentionate in Noul Testament. Darurile Duhului Sfant nu au incetat ci se manifesta plenar si astazi.

Slujirea noastra ca si familie nu se limiteaza doar la conferintele de 3 zile de post si rugaciune. Impreuna cu sotia mea Lidia, slujim in consiliere de mai mai multi ani si ne rugam pentru cazuri deosebite, cum ar fi: eliberare de legaturi demonice, vindecare fizica, emotionala, etc. Prin harul lui Dumnezeu practic ungerea cu untdelemn acolo unde este cazul si Dumnezeu ingaduie ca prin slujirea noastra multi oameni sa primeasca raspuns la rugaciunile lor.

Nu sunt o persoana cunoscuta publicului din mediul crestin evanghelic, asa cum sunt fratii Ton, Demeter sau Peia; iubesc pe Dumnezeu si urmaresc sfintenia. Nu sunt legalist, dar sunt strict in umblarea cu Domnul. In cadrul adunarilor de rugaciune nu sunt extremist dar sunt deschis la manifestarea spontana a prezentei Duhului Sfant si la manifestarea darurilor Duhului Sfant in adunare. Practic, cateodata, vorbirea in alte limbi in public si fac de cunoscut, atunci cand este cazul, descoperirile duhovnicesti sau vedeniile de care imi face parte Duhul Sfant. Ma vad un slujitor echilibrat si imi vad de slujirea mea: postul si rugaciunea in viata privata si rugaciunea de mijlocire in adunarile publice. Aceasta slujire am avut-o inainte de a se infiinta Strajerii si ma straduiesc sa fiu credincios chemarii chiar si in aceste perioade cand este furtuna de cuvinte pe bloguri. Respect teologii, apreciez dezbaterile telogice, dar eu nu ma angajez in dezbateri apologetice privind postul si rugaciunea decat numai atunci cand mi se cere socoteala de nadejdea care este in mine.

Pentru mine Miscarea Strajerii este una dintre cele mai binecuvantate perioade de slujire din viata mea si a familiei mele. Am fructificat oportunitatea miscarii Duhului in natiunea noastra si ma bucur, multumesc Domnului ca ne-a facut favoarea ca sa fim parte a acestei treziri spirituale si nu ne-am exclus singuri prin ignoranta, judecata sau critica. Este o alegere prin har ca sa fim parte a acestei miscari spirituale.

Va scriu aceste randuri in semn de apreciere pentru pozitia impartiala pe care ati adoptat-o in toate aceste discutii pe bloguri despre Strajeri.

Cu toata dragostea noastra,
Ilie si Lidia Popa
Bucuresti, Vineri, 26 Noiembrie, 2010